SSブログ

中学数学:さまざまな代表値と範囲など(2017/08/24~2017/08/30) [すらら]

【学習期間】
2017/08/24~2017/08/30


【学習時間】
15時間12分42秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson15unit57
We are classmates. / You are friends. / They are students.
・Stage1Lesson15unit60
Are you Tom's friends? Yes, we are. / No, we are not.
・Stage1Lesson18unit66
our book / your notebooks / their watches
・Stage1Lesson18unit67
That's our car. / He is your friend. / Those are their pencils.
・Stage1Lesson18unit68
That is not our car. / Is he your friend? / Are those their pencils?
・Stage2Lesson1unit4
I know Tom. He knows Tom.
・Stage2Lesson3unit10
Does she like tea? Does he drink coffee?
・Stage2Lesson4unit16
いろいろなカタチの人称代名詞
・Stage3Lesson5unit17
Did you watch TV yesterday? / Did she visit Kyoto last year?
・Stage3Lesson6unit19
I bought it last Sunday.
・Stage3Lesson7unit23
What did you do yesterday? I played tennis.
・Stage3Lesson10unit35
Who will play tennis with you tomorrow? - Kaoru will.
・Stage3Lesson10unit36
What will you do tomorrow? - I'll visit my grandmother.
・Stage3Lesson15unit50
Tom is watching TV in the living room. / He played tennis with his brother. / I visited Kyoto with him.
・Stage3Lesson16unit52
I will visit my uncle next Sunday. I am going to visit my uncle next Sunday.
・Stage3Lesson17unit64
What day of the month is it today? - It's June 10. What's the date today? - It's February 25.
・Stage4Lesson4unit11
I went to the movies. / Judy lives near the movie theater. / Does she often go to the movies?
・Stage4Lesson11unit26
Listen carefully. Please read this sentence.
・Stage4Lesson14unit44
Where do you live? I live in Lakeside City.
・Stage4Lesson14unit46
How do you go to school? I go to school by bus.

中学数学:
・ステージ4Lesson3Unit4
係数に分数・小数を含む連立方程式
・ステージ9Lesson3Unit2
距離と方向を座標で表す
・ステージ19Lesson1Unit1
度数分布表とグラフ
・ステージ19Lesson2Unit1
さまざまな代表値と範囲


【弱点】
英語:
・be動詞の文におけるイコールの関係
・前置詞

算数/数学:
・平均値の求め方
・中央値の求め方


【目標実施状況】
すらら
 : 22 / 22ユニット 100%

数学検定の模擬試験.jpg

nice!(12)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学数学:式による説明など(2017/08/23~2017/08/29) [すらら]

【学習期間】
2017/08/23~2017/08/29


【学習時間】
4時間02分30秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage5Lesson4unit16
I like singing. His hobby is collecting stamps.
・Stage5Lesson6unit20
My mother cleans my room. My room is cleaned by my mother.
・Stage5Lesson6unit23
How many people were invited to the party? / Who was killed at the party? / How many people were invited to the party?
・Stage5Lesson9unit28
確認テスト
・Stage6Lesson2unit11
確認テスト

中学国語:
・ステージ3Lesson35unit1
評論長文の論理構造③(反対意見を含む構造)
・ステージ3Lesson36unit1
評論長文の論理構造④(新たな主張を含む構造)
・ステージ3Lesson37unit1
長文の要約

中学数学:
・ステージ2Lesson4Unit2
いろいろな計算
・ステージ2Lesson5Unit1
式による説明
・ステージ6Lesson7Uni1
展開・因数分解の利用


【弱点】
英語:
・付加疑問文(be動詞の文)
・付加疑問文(一般動詞の文)
・第3文型
・現在分詞(形容詞的用法)
・whatを使ったbe動詞の疑問文「~は何ですか。」
・前置詞
・過去分詞(形容詞的用法)
・付加疑問文(be動詞)の答え方

国語:
・著者の主張をつかむ手順
・長文読解の手順(基本形)
・長文の論理構造(著者の主張A以外に、もうひとつの著者の主張Bがでてくるパターン)


【目標実施状況】
すらら
 : 17 / 17ユニット 100%

国内特許すらら.jpg
nice!(11)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学英語:所有格など(2017/08/22~2017/08/28) [すらら]

【学習期間】
2017/08/22~2017/08/28


【学習時間】
4時間36分49秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson2unit7
This is an apple. That is not an apple.
・Stage1Lesson5unit17
I am Mary White. You are a nurse.
・Stage1Lesson14unit51
These are comics. / Those are novels.
・Stage1Lesson14unit52
This is a flower. / These are flowers. / That is a guitar. / Those are guitars.
・Stage1Lesson14unit53
These are not flowers. / Those aren't guitars.
・Stage1Lesson14unit54
Are these books? / Are those comics?
・Stage1Lesson14unit55
Are these books? Yes, they are. / No, they are not.
・Stage1Lesson15unit56
we / you / they
・Stage1Lesson15unit57
We are classmates. / You are friends. / They are students.
・Stage1Lesson15unit58
We are not classmates. / You are not students. / We are not adults.
・Stage1Lesson15unit59
Are you Tom's friends? / Are they Ms. Smith's students?
・Stage2Lesson1unit1
run/study/sing/jump/eat/drink
・Stage2Lesson1unit3
I know her. I know them.
・Stage2Lesson2unit6
I like sushi. I don't like raw fish.
・Stage3lesson1unit2
Who is she ? / She is Kaoru.
・Stage3lesson1unit3
Who is she? - She is my sister.
・Stage3lesson1unit4
Who drives this car?
・Stage3lesson1unit5
Who drives this car? - Bob does.
・Stage3lesson1unit6
Whose dog is that?
・Stage3lesson1unit7
Whose dog is that? - It's mine.
・Stage3Lesson2unit8
What is this? - It's Tom's book.
・Stage3Lesson2unit10
What subject do you like? - I like math.

高校英語:
・H_Stage7Lesson1Unit1
英文を「正確に」「速く」読む


【弱点】
英語:
・「○○のもの」(○○が名詞の場合)(単数・複数)

TOEIC対策.png

nice!(14)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:評論長文の論理構造④(新たな主張を含む構造)など(2017/08/21~2017/08/27) [すらら]

【学習期間】
2017/08/21~2017/08/27


【学習時間】
3時間27分58秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage3Lesson6unit19
I bought it last Sunday.
・Stage5Lesson4unit16
I like singing. His hobby is collecting stamps.
・Stage5Lesson6unit20
My mother cleans my room. My room is cleaned by my mother.
・Stage5Lesson6unit23
How many people were invited to the party? / Who was killed at the party? / How many people were invited to the party?

中学国語:
・ステージ3Lesson35unit1
評論長文の論理構造③(反対意見を含む構造)
・ステージ3Lesson36unit1
評論長文の論理構造④(新たな主張を含む構造)
・ステージ3Lesson37unit1
長文の要約

中学数学:
・ステージ2Lesson4Unit1
分配法則の利用
・ステージ2Lesson4Unit2
いろいろな計算
・ステージ2Lesson5Unit1
式による説明
・ステージ6Lesson7Uni1
展開・因数分解の利用


【弱点】
国語:
・著者の主張をつかむ手順
・長文読解の手順(基本形)
・長文の論理構造(著者の主張A以外に、もうひとつの著者の主張Bがでてくるパターン)


【目標実施状況】
すらら
 : 15 / 17ユニット 88%

海外.png
nice!(8)  コメント(1) 
共通テーマ:資格・学び

中学数学:度数分布表とグラフなど(2017/08/20~2017/08/26) [すらら]

【学習期間】
2017/08/20~2017/08/26


【学習時間】
15時間01分27秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson15unit57
We are classmates. / You are friends. / They are students.
・Stage1Lesson15unit60
Are you Tom's friends? Yes, we are. / No, we are not.
・Stage1Lesson18unit66
our book / your notebooks / their watches
・Stage1Lesson18unit67
That's our car. / He is your friend. / Those are their pencils.
・Stage1Lesson18unit68
That is not our car. / Is he your friend? / Are those their pencils?
・Stage2Lesson1unit4
I know Tom. He knows Tom.
・Stage2Lesson3unit10
Does she like tea? Does he drink coffee?
・Stage2Lesson4unit16
いろいろなカタチの人称代名詞
・Stage3lesson1unit6
Whose dog is that?
・Stage3lesson1unit7
Whose dog is that? - It's mine.
・Stage3Lesson5unit17
Did you watch TV yesterday? / Did she visit Kyoto last year?
・Stage3Lesson6unit19
I bought it last Sunday.
・Stage3Lesson7unit23
What did you do yesterday? I played tennis.
・Stage3Lesson8unit24
I am watching TV now. / He is driving his car now. / She is cutting it with a knife.
・Stage3Lesson10unit35
Who will play tennis with you tomorrow? - Kaoru will.
・Stage3Lesson15unit50
Tom is watching TV in the living room. / He played tennis with his brother. / I visited Kyoto with him.
・Stage3Lesson17unit64
What day of the month is it today? - It's June 10. What's the date today? - It's February 25.
・Stage4Lesson4unit11
I went to the movies. / Judy lives near the movie theater. / Does she often go to the movies?
・Stage4Lesson10unit23
Be quiet. Be a good boy.
・Stage4Lesson11unit26
Listen carefully. Please read this sentence.
・Stage4Lesson14unit44
Where do you live? I live in Lakeside City.
・Stage4Lesson14unit46
How do you go to school? I go to school by bus.

中学数学:
・ステージ9Lesson3Unit2
距離と方向を座標で表す
・ステージ19Lesson1Unit1
度数分布表とグラフ
・ステージ19Lesson2Unit1
さまざまな代表値と範囲


【弱点】
英語:
・文の主語(単数・複数)
・名詞の複数形(6つの例外)
・冠詞 ( a, an, the )
・「○○を」(目的語)
・be動詞の文におけるイコールの関係

算数/数学:
・平均値の求め方
・中央値の求め方


【目標実施状況】
すらら
 : 22 / 22ユニット 100%

国内特許すらら.jpg
nice!(8)  コメント(8) 
共通テーマ:資格・学び

中学数学:展開・因数分解の利用など(2017/08/19~2017/08/25) [すらら]

【学習期間】
2017/08/19~2017/08/25


【学習時間】
4時間10分36秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage3Lesson6unit19
I bought it last Sunday.
・Stage5Lesson4unit16
I like singing. His hobby is collecting stamps.
・Stage5Lesson6unit20
My mother cleans my room. My room is cleaned by my mother.
・Stage5Lesson6unit23
How many people were invited to the party? / Who was killed at the party? / How many people were invited to the party?

中学国語:
・ステージ3Lesson35unit1
評論長文の論理構造③(反対意見を含む構造)
・ステージ3Lesson36unit1
評論長文の論理構造④(新たな主張を含む構造)
・ステージ3Lesson37unit1
長文の要約

中学数学:
・ステージ2Lesson4Unit1
分配法則の利用
・ステージ2Lesson4Unit2
いろいろな計算
・ステージ2Lesson5Unit1
式による説明
・ステージ4Lesson2Unit1
代入法
・ステージ6Lesson7Uni1
展開・因数分解の利用
・ステージ20Lesson3Unit1
確率


【弱点】
国語:
・著者の主張をつかむ手順
・長文読解の手順(基本形)


数学検定の実力診断テスト.png

nice!(9)  コメント(1) 
共通テーマ:資格・学び

毎日の一番乗り(国内) [すらら]

 戸山学院早稲田校オンライン部では、クラウド型自立学習応援プログラム『すらら』で学ぶ受講者は国内にとどまらないので、日本時間で一番乗りでも現地では夕食から就寝までの間だったりします。今日も6時頃にログインして学習している受講者がいましたが、時差があるので、向こうは早朝ではありません。
 いずれ、帰国して日本の高校や大学に進学する生徒さんには使い勝手が良いのかも知れません。必要なことはメールでやりとり出来ますし。

海外.png
nice!(6)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:葛藤する心情の把握など(2017/08/17~2017/08/23) [すらら]

【学習期間】
2017/08/17~2017/08/23


【学習時間】
4時間54分30秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage3Lesson6unit19
I bought it last Sunday.
・Stage5Lesson4unit16
I like singing. His hobby is collecting stamps.

中学国語:
・ステージ3Lesson35unit1
評論長文の論理構造③(反対意見を含む構造)
・ステージ3Lesson36unit1
評論長文の論理構造④(新たな主張を含む構造)
・ステージ3Lesson37unit1
長文の要約
・ステージ3Lesson40unit1
一場面の心情把握
・ステージ3Lesson43unit1
葛藤する心情の把握

中学数学:
・ステージ2Lesson4Unit1
分配法則の利用
・ステージ2Lesson4Unit2
いろいろな計算
・ステージ4Lesson2Unit1
代入法
・ステージ13Lesson6Unit2
円柱・球の表面積
・ステージ15Lesson6Unit1
相似な図形の面積比
・ステージ20Lesson3Unit1
確率


【弱点】
国語:
・長文の論理構造(著者の主張A以外に、もうひとつの著者の主張Bがでてくるパターン)
・長文読解の手順(基本形)
・著者の主張をつかむ手順
・長文の要約手順

海外.png
nice!(10)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

甲子園が終わると夏休みも残りわずか [学力向上の心構え]

 東京都新宿区立中学校は8月25日(金曜日)から2学期が始まります。甲子園の決勝が終わると夏休みの宿題が全部終わったかどうか、念のため、チェックする生徒もいるかも知れません。
現在の中学3年生はセンター試験に代わる新テストを受けることになるので、それなりの準備が必要です。例えば、英語4技能の総合力が問われるので、英語検定なども、ますます重要になります。

 話は変わりますが、夏の甲子園を制した花咲徳栄高校は食育が盛んで、スタディメシとアスリートメシがあるそうです。スクールレストランにはヨーイ丼、青春ランチなども用意され、なかなかユニークな学校のようですね。


TOEIC対策.png
タグ:高校入試
nice!(11)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:筆者の主張を強く示す文末表現など(2017/08/15~2017/08/21) [すらら]

【学習期間】
2017/08/15~2017/08/21


【学習時間】
6時間56分


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage3Lesson1Unit1
『節』の理解
・H_Stage3Lesson4Unit1
『時』と『場所』
・H_Stage3Lesson4Unit2
『原因・理由』
・H_Stage3Lesson4Unit3
『目的』と『様態』
・H_Stage3Lesson4Unit4
『程度』と『結果』
・H_Stage3Lesson4Unit5
『条件』
・H_Stage3Lesson4Unit6
『譲歩』
・H_Stage3Lesson5Unit1
転用接続詞 ~『時』~
・H_Stage3Lesson5Unit2
転用接続詞 ~『理由』~

中学国語:
・オリエンテーションオリエンテーションオリエンテーション
・ステージ1Lesson10unit2
接続の仕方
・ステージ1Lesson11unit1
文の意味は文末表現で決まる・筆者の主張を強く示す文末表現
・ステージ1Lesson11unit2
筆者が確信をもてていないことを示す文末表現
・ステージ1Lesson11unit3
対立主張を示す文末表現/接続助詞と文末の対応
・ステージ1Lesson12unit1
一文を図式化しよう(重文・複文)
・ステージ1Lesson13 unit1
言葉を更に絞り込んで要約しよう

高校数学:
・H_Stage10Lesson5Unit2
変化する値に伴って動く点の軌跡
・H_Stage13Lesson1Unit1
sin,cos,tan(正弦・余弦・正接)
・H_Stage15Lesson4Unit2
余事象の確率
・H_Stage16Lesson2Unit1
四分位範囲と四分位偏差


【弱点】
英語:
・過去完了形

国語:
・文構造の把握
・字数調整の方法
・意味上の重要度判断

海外.png
nice!(12)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。