SSブログ

高校英語:名詞と同格の名詞節『時』と『場所』など(2017/09/03~2017/09/09)

【学習期間】
2017/09/03~2017/09/09


【学習時間】
5時間48分03秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage3Lesson3Unit5
名詞と同格の名詞節
・H_Stage3Lesson4Unit1
『時』と『場所』
・H_Stage3Lesson4Unit2
『原因・理由』
・H_Stage3Lesson4Unit3
『目的』と『様態』
・H_Stage3Lesson4Unit4
『程度』と『結果』
・H_Stage3Lesson4Unit5
『条件』
・H_Stage3Lesson4Unit6
『譲歩』

中学国語:
・ステージ5Lesson54unit2
筆者が確信をもてていないことを示す文末表現

中学数学:
・ステージ2Lesson5Unit1
式による説明
・ステージ2Lesson5Unit2
等式の性質と等式変形


【弱点】
英語:
・SVC型(第2文型)
・SV型(第1文型)
・「様態」を表す接続詞
④高校生.gif
nice!(13)  コメント(217) 
共通テーマ:資格・学び

高校英語:前置詞の目的語としての名詞節など(2017/09/02~2017/09/08) [すらら]

【学習期間】
2017/09/02~2017/09/08


【学習時間】
7時間51分18秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage3Lesson3Unit1
動詞の目的語としての名詞節①
・H_Stage3Lesson3Unit2
動詞の目的語としての名詞節②
・H_Stage3Lesson3Unit3
動詞の目的語としての名詞節③
・H_Stage3Lesson3Unit4
前置詞の目的語としての名詞節
・H_Stage3Lesson3Unit5
名詞と同格の名詞節
・H_Stage3Lesson4Unit1
『時』と『場所』
・H_Stage3Lesson4Unit2
『原因・理由』
・H_Stage3Lesson4Unit3
『目的』と『様態』

中学国語:
・ステージ5Lesson54unit2
筆者が確信をもてていないことを示す文末表現

中学数学:
・ステージ2Lesson5Unit1
式による説明
・ステージ2Lesson5Unit2
等式の性質と等式変形


【弱点】
英語:
・SVC型(第2文型)
・SV型(第1文型)
・「様態」を表す接続詞


海外.png
nice!(16)  コメント(9) 
共通テーマ:資格・学び

中学数学:変化の割合など(2017/09/01~2017/09/07) [すらら]

【学習期間】
2017/09/01~2017/09/07


【学習時間】
6時間30分35秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson6unit23
主語とbe動詞①
・Stage1Lesson6unit24
1人称・2人称・3人称
・Stage1Lesson6unit25
人称とbe動詞
・Stage1Lesson6unit26
固有名詞と普通名詞
・Stage1Lesson6unit27
a, an, the
・Stage1Lesson6unit28
肯定文の作り方
・Stage1Lesson6unit29
否定文の作り方
・Stage1Lesson6unit30
疑問文の作り方
・Stage1Lesson6unit31
疑問文の答え方
・Stage1Lesson7unit33
確認テスト
・Stage3Lesson13unit43
You must study English every day. She must be Alice.

中学数学:
・ステージ4Lesson2Unit2
A=B=C型の解き方
・ステージ4Lesson3Unit1
カッコを含む連立方程式
・ステージ10Lesson1Unit1
一次関数とは何か
・ステージ10Lesson1Unit2
変化の割合
・ステージ10Lesson2Unit1
一次関数のグラフ


【弱点】
英語:
・固有名詞と普通名詞

算数/数学:
・連立方程式の解法

数学検定の模擬試験.jpg
nice!(12)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学英語:疑問文の答え方など(2017/08/31~2017/09/06) [すらら]

【学習期間】
2017/08/31~2017/09/06


【学習時間】
15時間00分56秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson1unit4
This is a strawberry. That is an apple.
・Stage1Lesson1unit5
英語の文のルール
・Stage1Lesson2unit6
This is not a bone. That is not Tom.
・Stage1Lesson2unit7
This is an apple. That is not an apple.
・Stage1Lesson2unit8
This isn't a cap. That isn't a table.
・Stage1Lesson3unit9
Is this a watch? Is that a clock?
・Stage1Lesson3unit10
Yes, it is. No, it is not.
・Stage1Lesson4unit11
She is a Japanese girl. He is a Japanese boy.
・Stage1Lesson4unit12
This is Kaoru. She is a Japanese girl.
・Stage1Lesson4unit13
He is not a Japanese girl. She is not an American girl.
・Stage1Lesson4unit14
He's a Japanese boy. She's an American girl. He isn't a Japanese boy. She isn't an American girl.
・Stage1Lesson4unit15
Is he a teacher? Is she an artist?
・Stage1Lesson4unit16
Yes, he is. / No, he is not. Yes, she is. / No, she isn't.
・Stage1Lesson5unit17
I am Mary White. You are a nurse.
・Stage1Lesson5unit18
I am Tom. You are a student.
・Stage1Lesson5unit19
I am not an American. You are not a human.
・Stage1Lesson5unit20
I'm Alice. You're Mike. I'm not an artist. You aren't a nurse.
・Stage1Lesson5unit21
Are you a firefighter?
・Stage1Lesson5unit22
Yes, I am. / No, I'm not.
・Stage1Lesson6unit23
主語とbe動詞①
・Stage1Lesson6unit24
1人称・2人称・3人称
・Stage1Lesson6unit25
人称とbe動詞
・Stage1Lesson6unit26
固有名詞と普通名詞
・Stage1Lesson6unit27
a, an, the
・Stage1Lesson6unit28
肯定文の作り方
・Stage1Lesson6unit29
否定文の作り方
・Stage1Lesson6unit30
疑問文の作り方
・Stage1Lesson6unit31
疑問文の答え方
・Stage1Lesson6unit32
This is Kaoru. She is a student. This is Blackie. It is a dog.
・Stage1Lesson7unit33
確認テスト
・Stage1Lesson8unit34
my pen / your notebook / his mother / her friend

中学数学:
・ステージ0Lesson1Unit1
符号のついた数


【弱点】
英語:
・固有名詞と普通名詞

国内特許すらら.jpg
nice!(12)  コメント(5) 
共通テーマ:資格・学び

中学数学:いろいろな因数分解など(2017/08/30~2017/09/05) [すらら]

【学習期間】
2017/08/30~2017/09/05


【学習時間】
9時間51分09秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson12unit47
This is Lucy's. / This isn't Mr. White's. / Is this my friend's?
・Stage1Lesson14unit55
Are these books? Yes, they are. / No, they are not.
・Stage1Lesson17unit65
診断テスト
・Stage1Lesson18unit72
my / your / his / her / our / your / their / my mother's camera / my parents' camera
・Stage2Lesson1unit4
I know Tom. He knows Tom.
・Stage2Lesson1unit5
I study English. I am Tom.
・Stage2Lesson2unit7
I don't know him. He doesn't speak a word.
・Stage3Lesson2unit9
What do you collect? - I collect stamps.
・Stage3Lesson3unit11
確認テスト
・Stage3Lesson8unit25
I am not watching TV now. / She is not reading a book now. / They are not playing tennis.
・Stage3Lesson16unit57
I could speak English. / He couldn't fly a plane.
・Stage4Lesson7unit19
Give this bone to Blackie. You made coffee for me.
・Stage4Lesson12unit31
What a pretty doll it is! What beautiful flowers these are!
・Stage5Lesson1unit5
A mountain is more beautiful than a city. / Math is more interesting than English.
・Stage5Lesson2unit9
確認テスト
・Stage5Lesson8unit26
This is your bicycle, isn't it? You aren't a doctor, are you?
・Stage5Lesson10unit32
She is twice as old as Tom. My grandfather is three times as old as Tom.
・Stage5Lesson11unit36
I know what to say. My mother doesn't know how to use this computer.
・Stage5Lesson11unit37
I want to sing. I enjoy singing.
・Stage5Lesson11unit38
I will remember to see her tomorrow. I remember seeing her yesterday.
・Stage6Lesson1unit5
How long have you lived in New York? - I have lived in New York since last year. / I have not seen them for a long time.

中学数学:
・ステージ0Lesson7Unit1
正負の数の乗法
・ステージ6Lesson6Unit1
いろいろな因数分解
・ステージ10Lesson5Unit2
文章題2


【弱点】
英語:
・人称とbe動詞
・be動詞の疑問文への答え方
・be動詞の疑問文の作り方
・3単現のS
・whoseを使った疑問文に答える
・whoseを使った疑問文「~は誰の・・・ですか。」
・whoを使った一般動詞の疑問文に答える
・一般動詞の肯定文の語順
・第1文型
・第3文型
・原級を使った比較as 副詞 as
・not as 形容詞/副詞 as ~
・原級を使った比較as 形容詞 as
・期間を表す言葉(for・since)

算数/数学:
・和の平方 (a+b)^2=a^2+2ab+b^2の理解
・乗法公式(x+a)(x+b)=x^2+(a+b)x+abの理解
・差の平方 (a-b)^2=a^2-2ab+b^2の理解

海外.png
nice!(19)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

小学(低学年)国語:主語(しゅご) と 述語(じゅつご)など(2017/08/29~2017/09/04) [すらら]

【学習期間】
2017/08/29~2017/09/04


【学習時間】
5時間17分31秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson5unit19
I am not an American. You are not a human.
・Stage1Lesson5unit20
I'm Alice. You're Mike. I'm not an artist. You aren't a nurse.
・Stage1Lesson5unit21
Are you a firefighter?

小学(低学年)国語:
・文_ステージ3レッスン4ユニット1
主語(しゅご) と 述語(じゅつご)
・文_ステージ3レッスン4ユニット2
修飾語(しゅうしょくご)
・文_ステージ3レッスン5ユニット1
話(はなし)の じゅんじょ
・文_ステージ4レッスン1ユニット1
日記(にっき)①
・文_ステージ4レッスン1ユニット2
日記(にっき)②
・文_ステージ4レッスン1ユニット3
日記(にっき)③
・文_ステージ4レッスン1ユニット4
日記(にっき)④
・文_ステージ4レッスン1ユニット5
かんさつきろく
・文_ステージ4レッスン1ユニット6
聞(き)きとり
・文_ステージ4レッスン2ユニット1
せつめい文①
・文_ステージ4レッスン2ユニット2
せつめい文②
・文_ステージ4レッスン2ユニット3
せつめい文③

小学(低学年)算数:
・おなじとちがう
・おおきい、ちいさい
・おおい、すくない①
・おおい、すくない②
・たかい、ひくい
・ながい、みじかい


【弱点】
なし

低学年の算数.jpg
nice!(12)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

高校英語:名詞と同格の名詞節(2017/08/28~2017/09/03)

【学習期間】
2017/08/28~2017/09/03


【学習時間】
5時間57分20秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage3Lesson2Unit3
主語としての名詞節②
・H_Stage3Lesson2Unit4
補語としての名詞節①
・H_Stage3Lesson2Unit5
補語としての名詞節②
・H_Stage3Lesson3Unit1
動詞の目的語としての名詞節①
・H_Stage3Lesson3Unit2
動詞の目的語としての名詞節②
・H_Stage3Lesson3Unit3
動詞の目的語としての名詞節③
・H_Stage3Lesson3Unit4
前置詞の目的語としての名詞節
・H_Stage3Lesson3Unit5
名詞と同格の名詞節
・H_Stage3Lesson4Unit1
『時』と『場所』


【弱点】
なし

海外.png
nice!(13)  コメント(2) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:言葉のつながりを把握する手順など(2017/08/27~2017/09/02) [すらら]

【学習期間】
2017/08/27~2017/09/02


【学習時間】
5時間03分06秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage3Lesson2Unit3
主語としての名詞節②
・H_Stage3Lesson2Unit4
補語としての名詞節①
・H_Stage3Lesson2Unit5
補語としての名詞節②
・H_Stage3Lesson3Unit1
動詞の目的語としての名詞節①
・H_Stage3Lesson3Unit2
動詞の目的語としての名詞節②
・H_Stage3Lesson3Unit3
動詞の目的語としての名詞節③
・H_Stage3Lesson3Unit4
前置詞の目的語としての名詞節

中学国語:
・ステージ5Lesson52unit1
文の重要要素
・ステージ5Lesson52unit2
言葉のつながりを把握する手順
・ステージ5Lesson53unit1
言葉と言葉のつながりを把握しよう
・ステージ5Lesson54unit1
文の意味は文末表現で決まる・筆者の主張を強く示す文末表現

中学数学:
・ステージ7Lesson1Unit1
平方根の基礎知識

海外.png
nice!(10)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学英語:いろいろなカタチの人称代名詞など(2017/08/26~2017/09/01) [すらら]

【学習期間】
2017/08/26~2017/09/01


【学習時間】
10時間07分35秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson15unit57
We are classmates. / You are friends. / They are students.
・Stage1Lesson18unit68
That is not our car. / Is he your friend? / Are those their pencils?
・Stage2Lesson1unit4
I know Tom. He knows Tom.
・Stage2Lesson3unit10
Does she like tea? Does he drink coffee?
・Stage2Lesson4unit16
いろいろなカタチの人称代名詞
・Stage3Lesson10unit36
What will you do tomorrow? - I'll visit my grandmother.
・Stage3Lesson13unit43
You must study English every day. She must be Alice.
・Stage3Lesson16unit52
I will visit my uncle next Sunday. I am going to visit my uncle next Sunday.

中学数学:
・ステージ4Lesson3Unit4
係数に分数・小数を含む連立方程式
・ステージ19Lesson1Unit1
度数分布表とグラフ
・ステージ19Lesson2Unit1
さまざまな代表値と範囲


【弱点】
英語:
・前置詞

算数/数学:
・平均値の求め方
・中央値の求め方


【目標実施状況】
すらら
 : 22 / 22ユニット 100%

定期テスト対策2.jpg
nice!(16)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学数学:係数に分数・小数を含む連立方程式など(2017/08/25~2017/08/31) [すらら]

【学習期間】
2017/08/25~2017/08/31


【学習時間】
11時間35分26秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson15unit57
We are classmates. / You are friends. / They are students.
・Stage1Lesson15unit60
Are you Tom's friends? Yes, we are. / No, we are not.
・Stage1Lesson18unit66
our book / your notebooks / their watches
・Stage1Lesson18unit67
That's our car. / He is your friend. / Those are their pencils.
・Stage1Lesson18unit68
That is not our car. / Is he your friend? / Are those their pencils?
・Stage2Lesson1unit4
I know Tom. He knows Tom.
・Stage2Lesson3unit10
Does she like tea? Does he drink coffee?
・Stage2Lesson4unit16
いろいろなカタチの人称代名詞
・Stage3Lesson10unit35
Who will play tennis with you tomorrow? - Kaoru will.
・Stage3Lesson10unit36
What will you do tomorrow? - I'll visit my grandmother.
・Stage3Lesson16unit52
I will visit my uncle next Sunday. I am going to visit my uncle next Sunday.

中学数学:
・ステージ4Lesson3Unit4
係数に分数・小数を含む連立方程式
・ステージ9Lesson3Unit2
距離と方向を座標で表す
・ステージ19Lesson1Unit1
度数分布表とグラフ
・ステージ19Lesson2Unit1
さまざまな代表値と範囲


【弱点】
英語:
・be動詞の文におけるイコールの関係
・前置詞

算数/数学:
・平均値の求め方
・中央値の求め方
海外.png
nice!(10)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。