SSブログ

中学数学:特別な直角三角形など(2017/10/11~2017/10/17) [すらら]

【学習期間】
2017/10/11~2017/10/17


【学習時間】
7時間57分21秒

【学習項目】
中学英語:
・Stage5Lesson3unit10
To become a doctor is my dream. It is fun to collect old stamps.
・Stage5Lesson3unit11
My dream is to become a doctor. His hobby is to read books.
・Stage5Lesson3unit12
I want to drink. I like to play tennis.
・Stage5Lesson3unit13
To become a flight attendant is my dream. / My dream is to become an animal doctor. / I want to travel around the world.
・Stage5Lesson3unit14
I want something to drink. I buy something hot to eat.
・Stage5Lesson3unit15
I'll study hard to become an animal doctor. I'm very glad to hear that.
・Stage6Lesson8unit26
I know the boy who lives here. Can you see the boy who is skating on the lake?
・Stage6Lesson8unit27
Look at the dog which is running around Tom. He uses a computer which is made in Japan.
・Stage6Lesson9unit28
Tom is the boy whom I met at the party. Tom is the boy whom Kaoru likes very much.
・Stage6Lesson9unit29
This is the book which I bought last week. Blackie is eating the bone which Tom gave to him.
・Stage6Lesson10unit30
Susan is the girl that lives near my house. Blackie is eating the bone that Tom gave to him.
・Stage6Lesson10unit31
Look at the dog that is running. Look at the dogs that are running.
・Stage6Lesson10unit32
Tom is the boy Kaoru likes very much.

中学数学:
・ステージ17Lesson1Unit1
三平方の定理
・ステージ17Lesson2Unit1
特別な直角三角形
・ステージ17Lesson3Unit1
座標への三平方の定理の応用
・ステージ17Lesson3Unit2
円への三平方の定理の応用
・ステージ17Lesson4Unit1
直方体への応用
・ステージ17Lesson4Unit2
錐への応用


【弱点】
英語:
・第1文型
・関係代名詞(that)
・一般動詞タイプ3の文に副詞が付いた文
・第4文型から第3文型への書き換え
・関係代名詞の省略
・these are ~, those are ~ の文

算数/数学:
・「錐の体積」の求め方

数学検定の模擬試験.jpg
タグ:数学検定
nice!(8)  コメント(5) 
共通テーマ:資格・学び

中学数学:放物線と直線の交点など(2017/10/10~2017/10/16) [すらら]

【学習期間】
2017/10/10~2017/10/16


【学習時間】
9時間00分34秒
【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson13unit49
診断テスト
・Stage3Lesson18unit65
確認テスト
・Stage4Lesson3unit8
確認テスト
・Stage4Lesson16unit51
確認テスト
・Stage5Lesson5unit17
確認テスト
・Stage5Lesson9unit28
確認テスト
・Stage5Lesson12unit40
確認テスト

中学国語:
・ステージ6Lesson65unit1
文脈把握:指示内容を把握しよう
・ステージ6Lesson66unit1
文脈把握:前後関係を把握しよう
・ステージ6Lesson67unit1
文脈を把握して要約しよう
・ステージ6Lesson68unit1
話題の把握:言葉の抽象度に着目しよう
・ステージ6Lesson69unit1
筆者の主張の根拠を読み取ろう
・ステージ6Lesson70unit1
主張の具体例を把握しよう①(対比のない具体例)
・ステージ6Lesson71unit1
主張の具体例を把握しよう②(対比を含む具体例)

中学数学:
・ステージ11Lesson1Unit1
2乗に比例する関数を理解しよう
・y=ax^2のグラフを理解しよう
・y=ax^2の変域を求めよう
・y=ax^2の変化の割合を求めよう
・ステージ11Lesson5Unit1
放物線と直線の交点
・ステージ13Lesson6Unit3
円錐の表面積
・ステージ16Lesson1Unit1
三角形の辺の比


【弱点】
英語:
・something + 形容詞
・第3文型
・最上級と比較級の書き換え
・疑問詞+不定詞
・asを使った表現「・・・の○倍の」
・「○○のもの」(○○が名詞の場合)の言い方
・第2文型
・be動詞の命令文( Don't be ~ )
・How を使った感嘆文
・What を使った感嘆文
・「or」を使った疑問文
・There is / There areの肯定文
・物質名詞の量を表す表現

国語:
・接続関係の理解
・意味上の重要度判断
・言葉の抽象度判断

海外.png
タグ:数学検定
nice!(6)  コメント(6) 
共通テーマ:資格・学び

中学数学:円錐の表面積など(2017/10/09~2017/10/15) [すらら]

【学習期間】
2017/10/09~2017/10/15


【学習時間】
7時間46分04秒

【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson13unit49
診断テスト
・Stage3Lesson18unit65
確認テスト
・Stage4Lesson3unit8
確認テスト
・Stage5Lesson2unit9
確認テスト
・Stage5Lesson5unit17
確認テスト
・Stage5Lesson9unit28
確認テスト
・Stage5Lesson12unit40
確認テスト

中学国語:
・ステージ6Lesson65unit1
文脈把握:指示内容を把握しよう
・ステージ6Lesson66unit1
文脈把握:前後関係を把握しよう
・ステージ6Lesson67unit1
文脈を把握して要約しよう
・ステージ6Lesson68unit1
話題の把握:言葉の抽象度に着目しよう
・ステージ6Lesson69unit1
筆者の主張の根拠を読み取ろう
・ステージ6Lesson70unit1
主張の具体例を把握しよう①(対比のない具体例)

中学数学:
・ステージ11Lesson1Unit1
2乗に比例する関数を理解しよう
・y=ax^2のグラフを理解しよう
・y=ax^2の変域を求めよう
・y=ax^2の変化の割合を求めよう
・ステージ11Lesson5Unit1
放物線と直線の交点
・ステージ13Lesson6Unit3
円錐の表面積


【弱点】
英語:
・something + 形容詞
・第3文型
・asを使った表現「・・・の○倍の」
・最上級と比較級の書き換え
・疑問詞+不定詞
・「○○のもの」(○○が名詞の場合)の言い方

国語:
・接続関係の理解
・意味上の重要度判断
・言葉の抽象度判断

数学検定の模擬試験.jpg

タグ:数学検定
nice!(7)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:意味上の重要度判断など(2017/10/08~2017/10/14) [すらら]

【学習期間】
2017/10/08~2017/10/14


【学習時間】
6時間57分16秒

【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson13unit49
診断テスト
・Stage3Lesson18unit65
確認テスト
・Stage4Lesson16unit51
確認テスト
・Stage5Lesson2unit9
確認テスト
・Stage5Lesson5unit17
確認テスト
・Stage5Lesson9unit28
確認テスト
・Stage5Lesson12unit40
確認テスト

中学国語:
・ステージ6Lesson65unit1
文脈把握:指示内容を把握しよう
・ステージ6Lesson66unit1
文脈把握:前後関係を把握しよう
・ステージ6Lesson67unit1
文脈を把握して要約しよう
・ステージ6Lesson68unit1
話題の把握:言葉の抽象度に着目しよう
・ステージ6Lesson69unit1
筆者の主張の根拠を読み取ろう

中学数学:
・ステージ11Lesson1Unit1
2乗に比例する関数を理解しよう
・y=ax^2のグラフを理解しよう
・y=ax^2の変域を求めよう
・y=ax^2の変化の割合を求めよう
・ステージ13Lesson6Unit3
円錐の表面積
・ステージ15Lesson4Unit2
平行線と比の定理


【弱点】
英語:
・How を使った感嘆文
・What を使った感嘆文
・第2文型
・「or」を使った疑問文
・There is / There areの肯定文
・something + 形容詞
・第3文型
・asを使った表現「・・・の○倍の」
・最上級と比較級の書き換え
・疑問詞+不定詞
・「○○のもの」(○○が名詞の場合)の言い方

国語:
・接続関係の理解
・意味上の重要度判断
・言葉の抽象度判断

海外.png
nice!(7)  コメント(8) 
共通テーマ:資格・学び

中学英語:一般動詞の肯定文の語順など(2017/10/07~2017/10/13) [すらら]

【学習期間】
2017/10/07~2017/10/13


【学習時間】
26時間37分05秒

【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson18unit70
This is your parents' car. / This isn't your parents' car. / Is this your parents' car?
・Stage1Lesson18unit71
This dog is Blackie. That cat is kitty. These dogs are my friends. Those cats are my friends.
・Stage1Lesson18unit72
my / your / his / her / our / your / their / my mother's camera / my parents' camera
・Stage1Lesson19unit73
This is ours. / This is yours. / This is theirs.
・Stage1Lesson19unit74
These are ours. / These aren't yours. / Are these theirs?
・Stage1Lesson19unit75
This is my parents'. / These are not his friends'. / Is that her sisters'?
・Stage1Lesson19unit76
This is my parents'. / This is my parents' piano.
・Stage1Lesson19unit77
mine / yours / his / hers / ours / yours / theirs / my mothers' / my parents'
・Stage1Lesson20unit78
診断テスト
・Stage2Lesson1unit1
run/study/sing/jump/eat/drink
・Stage2Lesson1unit2
I study English everyday. I like English.
・Stage2Lesson1unit3
I know her. I know them.
・Stage2Lesson1unit4
I know Tom. He knows Tom.
・Stage2Lesson1unit5
I study English. I am Tom.
・Stage2Lesson2unit6
I like sushi. I don't like raw fish.
・Stage2Lesson2unit7
I don't know him. He doesn't speak a word.
・Stage2Lesson3unit8
Do you know Kaoru? Do they have a car?
・Stage2Lesson3unit9
Yes, I do. / No, I do not.
・Stage2Lesson3unit10
Does she like tea? Does he drink coffee?
・Stage2Lesson3unit11
Yes, she does. / No, she doesn't.
・Stage2Lesson4unit12
主語と一般動詞
・Stage2Lesson4unit13
She has a nice bag. Ms. Smith teaches English.
・Stage2Lesson4unit14
一般動詞の肯定文・否定文・疑問文
・Stage2Lesson4unit15
一般動詞の文に答える
・Stage2Lesson4unit16
いろいろなカタチの人称代名詞
・Stage2Lesson4unit17
英語の文の作り方
・Stage2Lesson5unit18
診断テスト
・Stage3lesson1unit1
Who is that girl?
・Stage3lesson1unit2
Who is she ? / She is Kaoru.
・Stage3lesson1unit3
Who is she? - She is my sister.
・Stage3lesson1unit4
Who drives this car?
・Stage3lesson1unit5
Who drives this car? - Bob does.
・Stage3lesson1unit6
Whose dog is that?
・Stage3lesson1unit7
Whose dog is that? - It's mine.
・Stage3Lesson2unit8
What is this? - It's Tom's book.
・Stage3Lesson2unit9
What do you collect? - I collect stamps.
・Stage3Lesson2unit10
What subject do you like? - I like math.
・Stage3Lesson3unit11
確認テスト
・Stage3Lesson4unit12
I was a student. / You were a child. / She was a nurse.
・Stage3Lesson4unit13
He was not a fire fighter ten years ago. / They were not friends.
・Stage3Lesson4unit14
Were you a nurse ten years ago? Yes, I was. / No, I wasn't.
・Stage3Lesson5unit15
I called you yesterday. / He played with Judy.
・Stage3Lesson5unit16
I did not watch TV last night. / He didn't call Kaoru yesterday.
・Stage3Lesson5unit17
Did you watch TV yesterday? / Did she visit Kyoto last year?
・Stage3Lesson5unit18
Did you watch TV yesterday? Yes, I did. / No, I didn't.


【弱点】
英語:
・主語と名詞の関係(this , that , these , those の場合)
・3単現のS
・whoを使った一般動詞の疑問文「誰が~しますか。」
・whoを使った一般動詞の疑問文に答える
・whoseを使った疑問文に答える
・whatを使った一般動詞の疑問文「~は何を・・・しますか。」
・一般動詞の肯定文の語順
・be動詞の否定文の作り方

海外.png

タグ:英語検定
nice!(7)  コメント(2) 
共通テーマ:資格・学び

中学英語:whoseを使った疑問文に答えるなど(2017/10/06~2017/10/12) [すらら]

【学習期間】
2017/10/06~2017/10/12


【学習時間】
29時間14分14秒

【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson15unit59
Are you Tom's friends? / Are they Ms. Smith's students?
・Stage1Lesson15unit60
Are you Tom's friends? Yes, we are. / No, we are not.
・Stage1Lesson16unit61
主語とbe動詞②
・Stage1Lesson16unit62
名詞の複数形
・Stage1Lesson16unit63
be動詞の文を作る
・Stage1Lesson16unit64
be動詞の疑問文に答える
・Stage1Lesson17unit65
診断テスト
・Stage1Lesson18unit66
our book / your notebooks / their watches
・Stage1Lesson18unit67
That's our car. / He is your friend. / Those are their pencils.
・Stage1Lesson18unit68
That is not our car. / Is he your friend? / Are those their pencils?
・Stage1Lesson18unit69
my sister's friend / my sisters' friend
・Stage1Lesson18unit70
This is your parents' car. / This isn't your parents' car. / Is this your parents' car?
・Stage1Lesson18unit71
This dog is Blackie. That cat is kitty. These dogs are my friends. Those cats are my friends.
・Stage1Lesson18unit72
my / your / his / her / our / your / their / my mother's camera / my parents' camera
・Stage1Lesson19unit73
This is ours. / This is yours. / This is theirs.
・Stage1Lesson19unit74
These are ours. / These aren't yours. / Are these theirs?
・Stage1Lesson19unit75
This is my parents'. / These are not his friends'. / Is that her sisters'?
・Stage1Lesson19unit76
This is my parents'. / This is my parents' piano.
・Stage1Lesson19unit77
mine / yours / his / hers / ours / yours / theirs / my mothers' / my parents'
・Stage1Lesson20unit78
診断テスト
・Stage2Lesson1unit1
run/study/sing/jump/eat/drink
・Stage2Lesson1unit2
I study English everyday. I like English.
・Stage2Lesson1unit3
I know her. I know them.
・Stage2Lesson1unit4
I know Tom. He knows Tom.
・Stage2Lesson1unit5
I study English. I am Tom.
・Stage2Lesson2unit6
I like sushi. I don't like raw fish.
・Stage2Lesson2unit7
I don't know him. He doesn't speak a word.
・Stage2Lesson3unit8
Do you know Kaoru? Do they have a car?
・Stage2Lesson3unit9
Yes, I do. / No, I do not.
・Stage2Lesson3unit10
Does she like tea? Does he drink coffee?
・Stage2Lesson3unit11
Yes, she does. / No, she doesn't.
・Stage2Lesson4unit12
主語と一般動詞
・Stage2Lesson4unit13
She has a nice bag. Ms. Smith teaches English.
・Stage2Lesson4unit14
一般動詞の肯定文・否定文・疑問文
・Stage2Lesson4unit15
一般動詞の文に答える
・Stage2Lesson4unit16
いろいろなカタチの人称代名詞
・Stage2Lesson4unit17
英語の文の作り方
・Stage2Lesson5unit18
診断テスト
・Stage3lesson1unit1
Who is that girl?
・Stage3lesson1unit2
Who is she ? / She is Kaoru.
・Stage3lesson1unit3
Who is she? - She is my sister.
・Stage3lesson1unit4
Who drives this car?
・Stage3lesson1unit5
Who drives this car? - Bob does.
・Stage3lesson1unit6
Whose dog is that?
・Stage3lesson1unit7
Whose dog is that? - It's mine.
・Stage3Lesson2unit8
What is this? - It's Tom's book.
・Stage3Lesson2unit9
What do you collect? - I collect stamps.
・Stage3Lesson2unit10
What subject do you like? - I like math.
・Stage3Lesson3unit11
確認テスト
・Stage3Lesson4unit12
I was a student. / You were a child. / She was a nurse.
・Stage3Lesson4unit13
He was not a fire fighter ten years ago. / They were not friends.
・Stage3Lesson4unit14
Were you a nurse ten years ago? Yes, I was. / No, I wasn't.
・Stage3Lesson5unit15
I called you yesterday. / He played with Judy.


【弱点】
英語:
・主語と名詞の関係(this , that , these , those の場合)
・3単現のS
・whoを使った一般動詞の疑問文「誰が~しますか。」
・whoを使った一般動詞の疑問文に答える
・whoseを使った疑問文に答える
・whatを使った一般動詞の疑問文「~は何を・・・しますか。」
・一般動詞の肯定文の語順
・be動詞の否定文の作り方



定期テスト対策1.jpg
タグ:英語検定
nice!(10)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学英語:動名詞など(2017/10/05~2017/10/11) [すらら]

学習期間】
2017/10/05~2017/10/11


【学習時間】
3時間12分38秒

【学習項目】
中学英語:
・Stage5Lesson11unit37
I want to sing. I enjoy singing.
・Stage6Lesson1unit3
She has not washed the dishes yet. / Have you finished your homework yet? - Yes, I have. - No, I haven't. / No, not yet.
・Stage6Lesson1unit4
I have lived here for 6 months. I've known her since 1999.
・Stage6Lesson1unit7
I have been to New York twice. He has gone to New York.
・Stage6Lesson4unit17
I know that your family is loved by everybody.
・Stage6Lesson6unit24
I know who she is. / I know when she came home. / I know who lives here.
・Stage6Lesson7unit25
確認テスト


【弱点】
英語:
・現在完了形の応答文(完了・結果)
・間接疑問文
・接続詞because
・動名詞
・接続詞when
・will と be going to
・接続詞if

国内特許すらら.jpg
タグ:英語検定
nice!(9)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:文脈把握:指示内容を把握しようなど(2017/10/04~2017/10/10) [すらら]

【学習期間】
2017/10/04~2017/10/10


【学習時間】
5時間13分59秒

【学習項目】
中学英語:
・Stage3Lesson18unit65
確認テスト
・Stage4Lesson3unit8
確認テスト
・Stage4Lesson9unit22
確認テスト
・Stage4Lesson16unit51
確認テスト
・Stage5Lesson2unit9
確認テスト
・Stage5Lesson5unit17
確認テスト

中学国語:
・ステージ5Lesson57unit1
単文と重文・複文の違いを理解しよう
・ステージ5Lesson58unit1
言葉と言葉のつながりを把握しよう(重文・複文)
・ステージ6Lesson65unit1
文脈把握:指示内容を把握しよう

中学数学:
・ステージ13Lesson6Unit3
円錐の表面積
・ステージ14Lesson5Unit1
直角三角形
・ステージ14Lesson8Unit1
平行線と面積
・ステージ15Lesson4Unit1
三角形と比の定理
・ステージ15Lesson4Unit2
平行線と比の定理


【弱点】
英語:
・can't(cannot)
・前置詞
・助動詞shall
・There is / There are の応答文
・There is / There are の疑問文
・How を使った感嘆文
・What を使った感嘆文
・第2文型
・「or」を使った疑問文
・There is / There areの肯定文
・something + 形容詞

数学検定の実力診断テスト.png
nice!(10)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

月に1度のスクーリングも可能です。 [すらら]

 オンライン部で学ぶ生徒さんは、西は沖縄から、東はアメリカまでいますが、
新宿まで月に1度、来られる地域にお住まいなら、スクーリングも行います。
 進路相談と学習相談も出来ますので、検討していただければ幸いです。
最寄り駅は副都心線の西早稲田と東新宿、山手線なら新大久保です。

数学検定や英語検定で、直前に集中特訓をしたいという方々には、
個別に日程を調整します。

数学検定の模擬試験.jpg
nice!(12)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学英語:間接疑問文など(2017/10/03~2017/10/09) [すらら]

【学習期間】
2017/10/03~2017/10/09


【学習時間】
4時間53分37秒

【学習項目】
中学英語:
・Stage5Lesson4unit16
I like singing. His hobby is collecting stamps.
・Stage5Lesson6unit20
My mother cleans my room. My room is cleaned by my mother.
・Stage5Lesson6unit22
My room is not cleaned by my mother. Is your room cleaned by your mother?
・Stage5Lesson10unit29
I like coffee better than tea. I like coffee the best of all drinks.
・Stage5Lesson11unit37
I want to sing. I enjoy singing.
・Stage6Lesson1unit3
She has not washed the dishes yet. / Have you finished your homework yet? - Yes, I have. - No, I haven't. / No, not yet.
・Stage6Lesson1unit4
I have lived here for 6 months. I've known her since 1999.
・Stage6Lesson1unit7
I have been to New York twice. He has gone to New York.
・Stage6Lesson4unit17
I know that your family is loved by everybody.
・Stage6Lesson6unit24
I know who she is. / I know when she came home. / I know who lives here.
・Stage6Lesson7unit25
確認テスト


【弱点】
英語:
・過去分詞(規則動詞)
・受動態の肯定文・否定文・疑問文
・過去分詞(不規則動詞)
・現在完了形の応答文(完了・結果)
・間接疑問文
・will と be going to
・接続詞if
・接続詞because
・動名詞
・接続詞when
海外.png
nice!(3)  コメント(1) 
共通テーマ:資格・学び

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。