SSブログ

2016年9月3日から9日までの学習報告(中学数学:速度・割合など) [すらら]

【学習期間】
2016/09/03~2016/09/09


【学習時間】
4時間43分01秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage1Lesson4unit15
Is he a teacher? Is she an artist?
・Stage1Lesson4unit16
Yes, he is. / No, he is not. Yes, she is. / No, she isn't.
・Stage1Lesson5unit17
I am Mary White. You are a nurse.
・Stage1Lesson5unit18
I am Tom. You are a student.
・Stage2Lesson1unit1
run/study/sing/jump/eat/drink
・Stage2Lesson1unit2
I study English everyday. I like English.
・Stage2Lesson1unit3
I know her. I know them.
・Stage2Lesson1unit4
I know Tom. He knows Tom.
・Stage2Lesson1unit5
I study English. I am Tom.
・Stage2Lesson2unit6
I like sushi. I don't like raw fish.
・Stage3Lesson4unit12
I was a student. / You were a child. / She was a nurse.
・Stage3Lesson5unit15
I called you yesterday. / He played with Judy.
・Stage3Lesson5unit16
I did not watch TV last night. / He didn't call Kaoru yesterday.
・Stage3Lesson5unit17
Did you watch TV yesterday? / Did she visit Kyoto last year?
・Stage3Lesson5unit18
Did you watch TV yesterday? Yes, I did. / No, I didn't.

小学国語:
・P_ステージ2レッスン6ユニット1
文章の内容をまとめよう

中学数学:
・ステージ3Lesson6Unit1
速度・割合に関する文章題


【苦手判定スキル】
英語:
・3単現のS

すらら5つの特徴.GIF


実用数学技能検定過去問題集 数学検定4級

実用数学技能検定過去問題集 数学検定4級

  • 作者:
  • 出版社/メーカー: 日本数学検定協会
  • 発売日: 2014/02
  • メディア: 単行本



nice!(2)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

nice! 2

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:[必須]
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。